Crius Group: webtekst en voice-over filmpje

Het Vlaamse familiebedrijf Crius Group vernieuwde in 2014 haar website. De teksten bevatten te veel technische termen. Een eis was begrijpelijke teksten voor zowel de Vlaamse als de Nederlandse doelgroep. Ook wilde ze haar visie – uitgevers helpen hun proces in te richten voor digitaal uitgeven, met respect voor het papieren product – verbeelden in een filmpje.

Na een bedrijfsbezoek en brainstormsessie in het Vlaamse Hulshout ging ik aan de slag:

  • ik bedacht een concept om de 15 product/marktcombinaties te beschrijven: elke tekst bevat een situatieschets, een praktijkvoorbeeld en de voordelen voor de klant, in maximaal vijf bullets;
  • ik verzamelde telefonisch ontbrekende informatie, zocht en vond alternatieven voor de vaktaal;
  • ook schreef ik de voice-over voor het filmpje.

Marcel van Denken, sales director:
‘Onze dienstverlening is divers en moeilijk onder woorden te brengen (…) Na één sessie begreep Hanneke volledig wat de bedoeling was en heeft ze op een hele toegankelijke manier de boodschap van Crius samengevat. Ik zou iedereen die een boodschap wil overbrengen, maar moeite heeft met de manier waarop, Hanneke van harte willen aanbevelen.’

website Crius Group